fredag 4. desember 2009

Jeg er irritert!


Jeg velger å holde motet oppe. Hodet over vannet, er det ikke det man kaller det?
Prøver å se positivt på det. Man lever jo tross alt bare en gang... men i dag, nei VELDIG skeptisk. Ikke heilt dagen kan du si.

Å trekke ut kun ti ting som irriterer meg er vanskelig. Sannheten er at det er flere hundre ting som irriterer meg, og derfor burde det sikkert vært utarbeidet en "Topp 100, Monica irriterer seg grønn over". Det ville antakeligvis medført såpass stort irritasjonsnivå for meg at jeg ville holdt meg til brystet og falt om på flekken. Jeg velger derfor kun å trekke frem 10 simple ting. Here we go:

1. Jeg misliker sterkt herretoaletter. Der finner nemlig flesteparten det for godt å gi hele toalettsetet en skikkelig omgang med urin, og av og til etterlater de til og med ballhår på toalettsetet. Snart må man jo faen ta med seg støvler når man går på dass.
2. Når noen sitter med bena inni ryggen på setet mitt på bussen, og stadig dulter dem lengre inn i ryggmargen min. Tenker hver gang at jeg skulle ha gjort noe med det! Knus dem som det insektet de er! Og så plukker jeg dem opp med et papir og skyller dem ned i do.
3. Pappa når han spiser suppe - makan til slafsing skal man lete lenge etter. 
4. Folk som går sakte foran meg, men går fortere hver gang jeg skal forbi. 
5. Folk som hilser og mumler navnet sitt, med et slapt håndtrykk. 
6. Folk på sykkel som sykler i veibanen...saaaaaaaaaakte!
7. Gamle damer i kassakøen på butikken. Jada, dette er en klassiker. Jeg er ikke den eneste som irriterer seg over de treige kjerringene som ikke holder lommeboka klar når man står ved kassa. Bruk hue litt og regn ut sånn ca hva varene dine kommer til å koste FØR du går til kassa. På den måten kan du kanskje til og med ha nesten akkurat korrekt beløp klar. Og hva er greia med alle de småpengene? Kan du ikke bare betale med kort da?? Det er også utrolig irriterende med de som finner ut i kassa at de har tatt smøreost med feil smak. Prøv noe nytt for en gangs skyld! 
8. Mail fra konger, bankmenn og prinser i Kongo, Burkina Faso, Rwanda og andre land i den tredje verden som lover meg masse penger hvis jeg hjelper dem med noe bankstyr, og gir den kontonummret mitt.
9. Folk som er så selvgode at de faktisk digger seg selv. Nei, det er ikke galt å ha selvtillit, tvertimot det er jo veldig bra. Men faen du trenger ikke å dele det med alle andre.

og sist men ikkje minst nr 10!!

- Gamle menn med hatt 
- Gamle menn med hatt og stokk 
- Gamle menn med hatt og stokk i bil 
- Gamle menn med hatt og stokk i bil på veien... 
- Gamle menn med hatt og stokk i bil på veien i en rundkjøring 
- Gamle menn med hatt og stokk i bil på veien i en rundkjøring med nødblinken på.

Jeg kjenner det idag. Jeg er SUR! Skikkelig SUR med store bokstaver. Du kjenner kanskje igjen følelsen: du mugner sakte med sikkert der du står og ikke aner hva du skal gjøre med deg selv… Ansiktet er rødflekkete, og håret stritt som en piasavakost. Øynene ser ut som to pisshøl i snøen. Alle musklene i kroppen har tatt fri. Jeg må virkelig konsentrere meg hardt for å orke å gjøre noe, uten å begynne å gråte fordi det er så slitsomt.
Er det mulig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar ♥