onsdag 30. desember 2009

Snøvær

Ikke for kyllinger!!!!!!!
...sier jeg som er en aldri så liten kylling selv. 


Uansett, sitter her på jobben og prøver å konsentrere meg. 
Det er da ser jeg det; Er det mulig, snøvær?
HA! HÆ?!....Hææææ? Satt der og måpte.. haka ramla ned i gulvet med et dunk og øyan hadde klinket seg fast i vinduet - omtrent slik reaksjon fikk jeg. Alt dette hvite som plutselig datt ned fra himmelen, og la seg pent til rette på bakken i meterhøye stabler. Det ble hvitere og hvitere, og til slutt dukket det opp brøytebiler og små snømenn i hagene til folk. Joda, akk så hyggelig. Det må jeg virkelig si.


Ai ai ai, så har vi det gående igjen, vinteren! Det evige diskusjons momentet, plagen og irritasjonet bak dette fenomenet. Dette skjedde da for noen dager siden...og jo, det faller masse hvitt fra skyene og legger seg til rette på bakken idag også. Og det har blitt liggende!! Alt er hvitt ute, og jeg forbanner den sneen! Det skulle vært sol og sommer hele året, men slik er livet tydligvis ikke. Livet har det med å gjøre hva det selv vil, og ikke hva jeg befaler. Typisk er det ikke?? Det laver ned i bøtter og spann, og avisene og radio spyr ut meldinger om " trafikk-kaos, manglende brøyting". Uansett blir jeg like forbanna når det laver ned. Om jeg hadde vært 10 år ville jeg sett på med glade øyne og et bredt smil, men jeg er ikke 10.


Nå skal jeg snart dra, og siden jeg var i denne kinkige situasjonen, og det først skulle snø. Må jeg bare leve med det. Og si at dette var livet. Mitt ansikt er ikke videre glad i snøflak, som blåser inn i det over tid. Så nå skal jeg kle meg opp som en klassisk togrøver fra den ville vesten, med et digert skjerf som dekker det meste utenom øynene. Det ser ikke trygt ut. Man kan ikke se at det er meg, som befinner inni dette. Bare for å ha sagt det: Jeg tror ikke jeg ville ha møtt på meg selv i en mørk bakgate i det utstyret. 


Eneste lyspunktet med vinteren, er at jeg gleder meg til å leke med jentene mine i snøen. Ser faktisk litt fram til å dra jentene  etter meg på akebrettet, prøve å lære dem og lage snømann osv. Men vinteren trenger jo ikke være så forbarska lang da...


Noen vintersitater tilslutt her:
”Slaps er snø som har hatt en dårlig dag.”
”Du kan ikke skjule dine fotspor når du går på snø.” 
”Snøfnugg er noe av det mest skrøpelige i naturen. Men se hva de makter når de holder sammen!”
”Den første kjærligheten er som den første snøen: Man ser sporene så tydelig.”
”Det finnes optimister som gleder seg til at det skal bli vinter, slik at de kan begynne å glede seg til at det skal bli sommer. ”
”Man kan sette poteter i snøen, men har lite igjen for det.” 

2 kommentarer:

  1. Hei hei;) Jeg sendte deg en mail igår rundt bokstavene. Jeg har flere igjen er det noen spesiell du er på utkikk etter??

    Flott blogg du hadde her, mye fine bilder.

    K-Janne

    SvarSlett
  2. Takk for det! Skal sjekke mailen min når jeg kommer på jobb! :-)
    R, T, M, N ? Husker ikke hvilke du hadde. Hva vil porto komme på tror du?

    Mosa

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar ♥