mandag 22. februar 2010

Nyttårsforsettene mine 2010

Nå er det nye året kommet godt igang. Året som vi kaller 2010 eller tjue-ti. Året som skal bli så bra. For det er nå vi har blanke ark. Det er nå vi skal smile, glemme det vonde, og se lyst på ting. På fremtiden!

Jeg er prinsipielt i mot nyttårsforsetter, av den enkle grunn at jeg aldri klarer å holde dem uansett. Alle pompøse og ambisjonsrike løfter holder jeg heller tilbake, slik at færrest mulig himler med øynene når de leser dette innlegget. 

Uansett, så er de her igjen. Like sikkert som det nå er februar og mandags ettermiddag. Jaja, nytt år, nye løfter... eller rettere sagt: Nytt år, gamle løfter... Prøver jo så godt jeg kan med de "vanlige" forsettene som å gå ned i vekt, trene mer, drikke mindre, spise sunnere og komme i form osv osv... Dette året gidder jeg ikke love meg selv å slanke meg, kutte ut godis, gå laaange turer i skog og mark eller å lese en bok i måneden mer.


Det jeg tenker på, er alle de nyttårsforsettene jeg hadde I FJOR, som det IKKE ble noe av... *grmpf* Og de er ikke akkurat er like "enkle".
Jeg har valgt å legge lista noe lavere enn alle andre. Here it goes; 



Offentliggjøring av mine nyttårsforsetter for dette året:
Nr 1: Følge mine egne ønsker, ta mine egne valg og være stolt av den jeg er.
Nr 2: Penger, penger og penger til overs på kontoen... Må prøve å vinne i lotto eller noe. Er bare en så jævli onkel Skrue som nyter synet av tallene på kontoutskriften. (riktignok penger som går til regninger...)
Nr 3: Makin' love in the handicap toilet
Nr 4: Jeg skal slutte å bestille klær når jeg ikke har penger.
Nr 5: Jeg skal være flink å betale ned på studielånet og huslånet mitt.
Nr 6: Bygge hus! (er godt igang allerede!)
Nr 7: Jeg skal slutte å filosofere når jeg har tatt meg en dram eller to ...
Nr 8: Skal slutte å sykle i full fart med tungen ut av munnen. (Ville kjenne hvordan det føltes med vind på tungen. Det var en herlig følelse helt til den dagen da jeg fikk en fullvoksen flue innerst på tungen, og svelget den i forfjamselsen. Bitter smak!)
Nr 9: Slappe av. JA faktsik slappe av. Ingen grunn til å drive rovdrift på seg selv. Jeg siterer Timbuktu. "Det kommer ordna sej, det gör det alltid"
Nr 10: Hoppe fra verandaen med paraply. (Inspirert fra en eller annen barnefilm.)
Nr 11: Slutte å slikke på metallgjenstander utendørs om vinteren. Fører til vanskelig valg som å vente til forbipasserende kommer til unnsetning eller å lide ved eventuell løsrivning.
Nr 12: Skal prøve å sy sammen en delt meitemark. Vil prøve meg som lege. Utrolig vanskelig og tidkrevende operasjon.
Nr 13: Slutte å ta på elektriske gjerder for å teste om de er på.
Nr 14: Jeg skal sette på en smertefull mine, banke hodet mot veggen og si: "Hold kjeft, faen, alle sammen bare hold kjeft!" i ei heis stappet full av folk.
Nr 15: Få meg ny jobb. (Done!)
Nr 16. Fortsatt inne i heisen: Stirr lenge på en person i heisen og utbryt hysterisk: "Du er en av dem!" og flytt deg til motsatt hjørne av heisen.

I det minste litt realistisk? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar ♥